Nero d’avola – “Sycylijski książę” na piątkowa kolację

Zimowa aura za oknem kusi większość z ans myślami o lecie, a ja akurat myślę o jesieni. Jesieni pełnej przepysznych warzyw i owoców, które niestety już się kończą. A zanim ostatecznie przejdziemy na bigosy i flaki w ostatni piątek na pożegnanie z jesienią mieliśmy zapiekanego bakłażana, z papryką, pomidorami i ostrym serkiem. Taka potrawa – w sumie klasyka kuchni basenu Morza Śródziemnego – aż prosi się o jakieś wino. I tym razem mój wybór padł na sycylijskie Nero d’avola i muszę przyznać – pasuje doskonale.

Torre Rracina to Nero d’avola z Biedronki. Za 20 zł dostajemy wino wprawdzie półwytrawne (i właśnie lekkiej wytrawności mi w nim zabrakło), ale subtelne, nienachalne i znakomicie pijalne. W nosie delikatne owoce, lekka nuta wanilii. Idealnie komponowało się z warzywami. Myślę, że pasowałoby również do delikatniejszych serów i drobnych przekąsek.

I co tu dużo się rozwodzić – pobiegłem i kupiłem następne dwie butelki.

Nero d’avola – “Sycylijski książę” na piątkowa kolację

Leave a Reply

