Fitou z Langwedocji

Wina z Langwedocji mają wyjątkowo wysoki udział w produkcji win we Francji, a jakoś dotychczas mało o nich słyszałem. No może za wyjątkiem sprowadzanych do Polski win różowych, zazwyczaj dośc kiepskich.

Degustowane Fitou kupiłem w sklepie 6win wiedziony ciekawością. Wino dystrybuowane przez Calvet było rocznikiem 2012, w całkiem eleganckiej butelce firmowej, zamknięte sztucznym korkiem, co akurat mi nie przeszkadza.

Po otwarciu wino prezentowało pięknych rubinowy kolor, owocowy zapach z lekką nutką lawendy. W sumie pierwszy raz spotkałem się z taką kombinacją  zapachów. W smaku czuć było dość dużą kwasowość oraz alkohol. No cóż 13,5% to nie przelewki.

Wino smakowałem do curry z warzyw i kaczki i prawdę powiedziawszy raczej nie pasowało. Raczej wino podałbym do zapiekanki mięsno-warzywnej, np. z mieloną wołowiną. Samo do picia raczej w towarzystwie francuskich serów pleśniowych. Ale i tak oceniam jako dobre.

Fitou Calvet’a to kupaż 60% Grenache + 20% Carignan + 10% Syrah + 10% Mourvèdre. Ciekawa, bogata kombinacja dająca całkiem ciekawe wino. Cena 20 zł plus (acz w promocji) jest całkiem znośna.

Fitou1Fitou2

Fitou z Langwedocji

Leave a Reply

