Les Dauphins Côtes du Rhône Reserve

Czy kupiliście wino kierując się wyglądem etykietki? Takie działanie może spowodować konieczność wypicia (lub wylania do zlewu) świeżego nabytku, ale czy czasem nie ryzykujemy?

Mnie się zdarzyło takie ryzyko w ursynowskim Leclercu, gdzie na wyprzedażowej beczce stanęło wino z Cotes du Rhone o nazwie Les Dauphines. Etykietka wina pięknie stylizowała się na fin de siècle zauroczyła mnie. Wydawszy 19,90 za butelkę (co obok wyprzedaży powinno wzbudzić moją nieufność) nabyłem wino, a wieczorem zdegustowałem. Efekt? Wino raczej przeciętne o lekkiej budowie i jasnoczerwonym, prawie różowym kolorze. W nosie  dużo czerwonych owoców i lekkie nuty pikantne. W ustach lekkie, owocowe z tanicznym finiszem. Można powiedzieć – niczym nie wyróżniający się Cotes du Rhone – no tylko ta etykieta ….

Les Dauphins Côtes du Rhône Reserve

Leave a Reply

