Pierre Chanau Minervois 2014

Minervois to jedna z bardziej znanych apelacji w Langwedocji, gdzie wina  powstają potężne i bardzo wyraziste. Pierre Chanau Minervois 2014 to wino, które wypatrzyłem w Auchan. Słowo wypatrzyłem może nie do końca odpowiada prawdzie – musiałem się sporo namęczyć, by w tym bałaganie, jaki mają na półkach z winami w tym supermarkecie, znaleźć to, czego szukałem. A miałem nadzieję na wyraziste langwedockie wino i takie znalazłem.

Pierre Chanau Minervois 2014 to wino z trzech szczepów: Syrah, Grenache i Carignan. Ciało wina solidne, suknia fioletowa. W nosie bukiety czerwonych owoców, nieco dojrzałe i wyraziste. W ustach mocny owocowy smak połączony z pikantnymi nutami. W całości wino smakuje, acz potrzebuje do towarzystwa solidnych potraw: gulasz, grillowana lub pieczona wieprzowina.

Źródło: zakup własny w Auchan Ursynów, wino ok. 20 zł za butelkę, polecane.

Jerzy Moskała

 

Pierre Chanau Minervois 2014

Leave a Reply

