Tautavel Côtes du Roussillon Villages

Wino to jakoś mi się zawieruszyło od czasu festiwalu win w Auchan, gdzie je kupiłem. Niesiony zainteresowaniem dla prostych, langwedockich win wybrałem butelkę z etykietą imitującą rysunki skalne. I muszę przyznać, ze wino, choć proste, wcale nie jest prymitywne.

Kupaż Grenache, Syrah i Carignan dał wino o silnej strukturze, w kolorze ciemnego rubinu z lekkimi połyskami.W nosie dojrzałem owoce kojarzące się z końcem lata i z lekkimi pieprznymi nutami. W ustach równie owocowe i soczyste, choć owocowość nie przytłumiła kwasowości tego wina. Wino taniczne, choć o dziwo taniny nie wychodzą na pierwszy plan dając wino smaczne w piciu i do potraw.

Właśnie – potrawy. O ile producent zaleca wino do filet mignon lub steku wołowego z morelami zaserwowałem je do spaghetti alla bolognese i też się sprawdziło. Smak wina ładnie skomponował się z ciężkim pomidorowym mięsnym sosem.

Wino polecane. Zakup własny w Auchan.

Jerzy Moskała

Tautavel Côtes du Roussillon Villages

Leave a Reply

